Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-09, 22:11   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Lavvo eller telt?

Vi er en familie på fem som gjerne reiser på fjelltur, kanotur, telttur.
Hittil har vi brukt to telt, et 3-manns og et 2-manns. Det ene teltet er nærmere 30 år gammelt, og vi erfarte i fjor sommer at det ikke var tett lenger (gikk en liten bekk mellon liggeunderlagene våre etter at himmelens sluser åpnet seg...). Ser ikke helt for meg å reimpregnere den, har vel gjort sitt.

Da er vi litt usikre... Skal vi kjøpe et 3-mannstelt til, et 5-6mannstelt eller lavvo?... Jeg har ingen erfaring med lavvo, men synes det ser ganske praktisk og koselig ut, men det er mulig jeg er helt på bærtur!

Er det noen med erfaring med lavvo? og hvis en har bunn i, trenger en fortsatt liggeunderlag?

Ser denne bra ut? Eller andre ideer? Er litt opptatt av lav vekt, for de gangene vi skal gå langt og ikke bare slenge i kanoen. Og vi har ikke lyst til å bruke flerfoldige tusen hvis vi finner ut av lavvo ikke er noe for oss...