Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-09, 00:02   #13
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Div. spørsmål om maling

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Er det glassfiber- eller miljøstrie du tenker på?

Aner ikke. Det er sånn som alle hadde på 70-/80-tallet, der tekstilfibrene står litt ut, uten mønster.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg ville ha tatt bilder av de aktuelle rommene og tatt dem med til en fargehandel. Ikke type Obs! eller andre upersonlige steder. Min erfaring er at du får mye mer hjelp i en mindre butikk, mange tilbyr seg faktisk å komme hjem til deg og se hva som fungerer best dersom du handler varene der. De vet naturligvis alt om hvilken maling som fungerer best på forskjellige underlag. Blir spennende å se.

Takk for tips, det høres lurt ut å ta bilder og ta med til en ordentlig sjappe der de ansatte har litt peiling og yrkesstolthet. Det var akkurat det jeg tenkte på da jeg spurte om hvor jeg bør handle. Noen som vet hvor i Oslo jeg kan finne noe sånt?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hvis du vil ha konkrete fargetips kan jeg fortelle at jeg har en farge som heter Skumring fra Jotun Lady i stue/kjøkken, gang og et soverom. Det er en lys og veldig delikat gråfarge som jeg er veldig fornøyd med.

Skumring har jeg sett på, tror det blir den vi bruker i stua og på vårt soverom.

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg jeg Chi, som er en skikkelig hvit hvitfarge, i stue, på kjøkken og div. andre steder, er veldig fornøyd (til lister og sånn tenkte jeg).

Og så har vi Drøm på soverommene, det er en lys lys lillafarge, som farges litt av det som er i rommet
- på Maja sitt rom blir fargen litt mer rosa-aktig, mens
på Leonard sitt blir den litt mer blå. Helt skjønn, så den anbefaler jeg virkelig.

Jeg tror disse to fargene er Jotun sine.

Begge er fra Jotun, ja. Har Chi som et av alternativene til karmer og tak, og skal ta en titt på Drøm til jenterommene.
Men bør taket ha samme farge som karmene?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg er veldig glad i den nestenhvite fargen Claro kombinert med helt hvite karmer, lister og tak. Den ser gulaktig ut på fargekartet (Jotun), men er ikke det.

Mm, skeptisk når jeg hører gul. Kommer jo veldig an på belysning og fargene i rommet ellers, og jeg har ikke lyst til å risikere at rommet blir seende innrøkt ut. Men jeg skal ta en titt på den.

Vi får et firma til å gjøre det, vi bare velger farger så ordner de med grunning og alt.