Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-06, 11:55   #78
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør man kutte ut julegudstjeneste i skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er ingen som sier at man ikke skal snakke om kristendom, julefeiring, jesus, gud osv. Det eneste det er snakk om er om forkynning burde være en del av skolen. Slutt å bland kortene for å gjøre det til en større deal enn det er.

Det er vel nettopp poenget mitt, jeg synes ikke det er big deal mht forkynnelse å delta på julegudstjeneste eller at lærerne forklarer at noen tror på jesus fødsel og oppstandelse. Jeg synes andre her overdriver med å kalle det stigmatiserende at man har to forskjellige opplegg og at noen kan føle seg utenfor fordi vennene skal på julegudstjeneste og ikke de. Jeg kaller det også overdrivelse når man snakker om at lærere og skolen overøser elevene med forkynnelse, når det er ganske klart at skolen ikke innehar kun kristne lærere som anser det som deres oppgave å tre kristendommen nedover ørene på barna. Det anser jeg for å være et ikke-eksisterende problem. Mulig ikke i de mest pietistiske områdene på sørlandet og vestlandet, men det er vel da et lokalt problem som bør tas der.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat