Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-06, 12:36   #87
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bør man kutte ut julegudstjeneste i skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hva er det egentlig du mener? At jeg skal legge meg flat og overgi meg til dere som har en annen mening fordi dere trenger forståelse. Jeg har flere ganger sagt at jeg har forståelse for at mange mener vi bør ha full religionsfrihet i stat/skole. Jeg har også uttalt at jeg er til dels enig i en del av argumentasjonen for dette. Nå gjelder denne diskusjonen julegudstjenesten spesifikt, og jeg anser det for å være et godt nok opplegg i dag siden man tilbyr et alternativ. Hvis den ordningen kan fungere så er min personlige mening at vi ikke trenger å gjøre om på det. Jeg skjønner at noen er har egne opplevelser som ikke stemmer overens med hvordan ordningen skal fungerere, men dette er noe som kan jobbes med i forhold til spesifikke skoler og spesifikke lærere. Jeg er ikke personlig kristen, men dersom skolen tilbyr julegudstjeneste vil jeg sende mine barn på dette, nettopp fordi jeg ikke anser forkynnelsen som så vesentlig at mine barn blir nevnverdig påvirket av det ene opplegget før jul.

Jeg reagerer på at du stadig sier at det er et godt nok opplegg, når flere andre, deriblandt jeg, opplever, og har opplevd at det ikke er det! Hvordan kan du vite at opplegget er bra nok når du ikke benytter deg av det selv?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat