Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-09, 22:08   #196
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva BØR nye statsborgere kunne om Norge, da?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Noen vil ikke, velger bort, gidder ikke, orker ikke. Noen kan ikke, tør ikke eller klarer ikke.

Den siste er grei; har man beviselig prøvd er det noe annet. Men jeg kan virkelig ikke begripe at mennesker ikke klarer å lære seg en eller annen form for norsk - nok til å gjøre seg forstått og forstå litt - hvis man bare prøver, samt oppholder seg bittelitt blant norsktalende i en periode. Analfabet eller ikke. At det blir større jobb for enkelte enn andre er dog ikke til å komme utenom.

Men å la være å impementere noe slikt fordi noen vil falle utenfor er galt i mine øyne, fordi slik det er i dag faller mange utenom. Jeg har hatt skremmende mange pasienter, spesielt kvinnelige, som har bodd gjerne over ti år i Norge, som virkelig ikke forstår et kvekk norsk. Det er scary.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat