Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-06, 20:02   #112
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør man kutte ut julegudstjeneste i skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg har dessverre ikke lest hele tråden....beklager at jeg qoutet deg, men det var akkurat det du skrev der som jeg gjorde meg noen tanker rundt.

Sånn generelt, uten at jeg har lest alt her, så er vel noe av poenget at man skal inkludere alle. For å kunne inkludere så må det gjelde ALLE, altså også Jehovas vitner. Jeg kjenner noen som er Jehovas vitne. De deltar ikke på juleavslutningen en gang. Ei heller får barna delta på juleverksted på skolen. Så dersom man skal inkludere ALLE så må man egentlig slutte å markere julen i skolen.

Hvis jeg hadde vært barn så tror jeg heller jeg hadde foretrukket å være sammen med flere på skolen i et alternativt opplegg enn å bli sittende alene på skolen med alternativt opplegg. Hvis dere skjønner...

Du behøver ikke å beklage at du quotet meg, det er helt greit.

Nå har mitt hovedpoeng vært at jeg ikke ønsker forkynning i skolens regi. I mitt hode er dette indirekte inkluderende. For alle. Når det kommer til Jehovas vitner så synes jeg det er noe mer innviklet. Som jeg skrev over her synes jeg det er svært viktig å lære om andres religioner, men ikke på en forkynnende måte. På denne måten tenker jeg at man kan bli mer empatisk ovenfor andre menneskers tro, og at det vil være forebyggende i forhold til konflikter. Det handler om respekt. Dersom det er slik at Jehovas vitner ikke kan ta del i informasjon om andre religioner, synes jeg det er viktigere at informasjon om de ulike trosretningene kommer ut enn at Jehovas vitner får delta.

Jeg tar gjerne i mot motargumenter, men dette er etisk vanskelig - men jeg jeg føler det nå en gang slik jeg skriver.