Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-09, 13:54   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva BØR nye statsborgere kunne om Norge, da?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Man har ingen dokumentasjonsordning for lette utviklingshemminger og det finnes svært mange som er i randsonen. Hva med dem som stryker gang på gang, men prøver så godt de kan. Skal de inn til diagnostisering? Skal en 70-årig flyktning virkelig måtte gjennom en slik diagnose for å få de rettighetene som de yngre i samme familie lett kan få bare ved å svare på noe spørsmål som for dem er enkle, men som for henne kan være ganske uoverkommelige? Til det siste spørsmålet ditt vil jeg bare henvise til FNs menneskerettighetserklæring. Den bør være allmenn kunnskap.

Ja, altså er du imot at man stiller ytterligere krav til de som ønsker statsborgerskap? Jeg mener at man ikke trenger å forkaste en sånn test pga alle mulige individuelle situasjoner som kan gjøre at noen stryker, det går an å lage unntak og hjelpeordninger og alternative tester for de som kan slite. At enhver har rett til statsborgerskap er vel ikke det samme som at man ikke kan stille krav i forbindelse med søknad i et land, det gjør man jo allerede.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat