Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-09, 15:41   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det å omtale homofile par

Jeg har nettopp lest en bok om designerduoen Arne og Carlos. Boka skulle omhandle en del om hvordan de jobber, og jeg trodde i utgangspunktet de var et par. Men, ikke et ord om det i boka? Neivel, greit det, kanskje de ikke en gang er homofile. Men det jeg lurer på er:

Mange her på forumet har snakket om at det er en form for rasisme når man omtaler folk med hudfarge og det ikke er naturlig i sammenhengen. Det samme synes jeg gjelder for homofile, det virker litt merkelig å nevne at folk er homofile i tide og utide, men jeg synes det er like diskriminerende og merkelig å ikke nevne det i sammenhenger hvor det hadde vært naturlig. Hva synes dere? Skal hudfarge, seksualitet og andre kjennetegn som har blitt utsatt for fordommer ikke nevnes i det hele tatt, eller er det en form for diskriminering å unnlate å gjøre det i de tilfellene hvor det er naturlig?