Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-06, 01:14   #6
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Derosm hvis (avsporet fra tråden om 67 årig mor)

Det vil jo da i stor grad komme an på sykdommen. Handikap i seg selv er ikke noe som er "dødlig" stort sett.
Alderdommen er avsluttningen på livet vårt.

Tar det som en selvfølge at hun ikke skal være alene med ungene og det gjelder for de fleste andre også. Selv ikke alene mødre er som oftest helt alene med barna, men har et støtteapparat rundt seg.
Men er det støtteapparatet eller foreldrene som skal være der for barna i lengden og være den som stiler opp.
Da mener jeg ikke at støtteapparatet ikke skal være endel av omsorgen altså, men for min del ser jeg på det som foreldrene sitt ansvar i hovedtrekk.
Klart man skal få hjelp når man trenger dette, men når det er ren alderdom som gjør at man rett og slett ikke orker så blir det for meg feil.
Men det kommer igjen av at når kroppen din lengre ikke er i den fruktbare alder så mener jeg at man ikke skal få barn.
For jeg klarer ikke å sammenligne å gi et barnløst par hjelp så lenge de er i fruktbar alder (en sykdom f.eks hos en av partene) med en som er "overmoden" og derme dikke lengre fruktbar.

Jeg vet jeg kan få kreft om 10 år kan heller ikke sammenlignes med at jeg kan dø fordi jeg er gammel om 10 år for min del.
Kreft kan man i mange tilfelelr behandles or og det er ofte gode prognoser for et "nrmalt" liv etterpå.
At kroppen er utslitt kan man derimot ikke gjøre så mye med (tenker da på hele kroppen)

Sist redigert av Mams : 31-12-06 kl 02:34.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat