Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-06, 11:21   #1
Mica
Djevelsk

Mica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Nyttårsjakten (hvor er festen når man trenger den mest? )

I går kom jeg over den meget treffende kronikk i Dagbladets Magasinet. Kort fortalt så omhandler den nyttårsaftens evige jakt etter den perfekte festen.

Der hvor julaften er vår årlige demonstrasjon av lun familielykke, eller det motsatte. Julekvelden er varm, nær og lukket. Nyttårsaften derimot, er champangne, stiletthæler og fest med mange mennesker. Å tilbringe kvelden alene med en bok, bikkja eller tv, er toppen-bunnen av soslial mislykkethet

Jeg kjenner meg igjen, kronikken treffer følelsene mine. Siden jeg var 14 år har jeg vel vært en av disse som evig har vært på jakt etter den perfekte nyttårsfesten. Før jeg fikk mann og barn handlet nyttårsaften om å finne de perfekte festene, med de rette folkene- sprit og champagne, utagerende dansing, fantastiske kjoler og perfekt hår og sminke. Men med jobb, barn og mann blir det mindre dansing. Nyttårsidealet er nå kvalitetesfesten, selskap med NÆRE venner med barn på nøyaktig samme alder. Langbord, pinnekjøtt og pølser, rødvin og cola. De voksene oppsummerer og ler høyt, barna løper til de stuper. Stråleglansen ligger over den lange bitende kalde natte, og rakettene flyr høyt til værs!

Men har du slike fester? Ikke jeg... hvor blir vennene av? Er jeg mislykket fordi jeg ikke er invitert til en eneste slik fest? Jeg er faktisk ikke invitert til en eneste fest i år . Forbanna vellykkethet.. ja. alle er så forbannet vellykkede uten om meg. For det er jo slik at dine venner viser hvem du er. En superkul stor vennegjeng viser at du er sosialt attraktiv og veltilpasset. Få venner tyder på at noe er feil med deg.

Vel i år har jeg lagt hele nyttårsfest tyraniet bak meg. Ingen fest i år - som i fjor! I Fjor var det kanskje litt tyngre, men i år går det forbausende lett og jeg føler meg ikke sosialmislykket og venneløs (enda i hvertfall for kvelden er jo enda ung ). Vi har leid inn 2 videofilemer og kalkunbrystet ligger til langtidsteking i ovnen. Champangne flaska ligger i kjøleskapet og alt ligger til rette for en rolig nyttårsfeireing hjemme.

GOD NYTT ÅR!
Klem fra en i år ikke fult så vellykket Mica