Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-09, 14:37   #96
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Dette var veldig typisk FrP-argumentasjon, og den imponerer ikke i det hele tatt; «Alle er slemme og rakker ned på oss, mens vi bare vil at alt skal være perfekt, og kan ikke være med å diskutere under slike forhold.»

Min personlige erfaring tilsier at det snarere er evnen enn viljen det står på når FrPere flest får problemer i en seriøs debatt. FP har helt klart en form som avviker fra den vanlige populistiske og overforenklende FRP-retorikken, men formen må man tilpasse seg der man er; debattanter som ikke evner det kommer ikke langt noen steder. Jeg har svært vanskelig får å se at det at noen uttaler seg nedlatende om FrP i enkelte tråder skulle være til hinder for å «kaste meg inn i de politiske diskusjonene her på FP». De færreste her baserer argumentene sine på hvilket parti de sympatiserer med, så det er argumentene, og argumentasjonsteknikken, og ikke partitilhørigheten, som avgjør hvor bra det går. Og påstanden om at «en hver fruktbar politisk debatt hadde vært fullstendig umulig å få til» faller på sin egen urimelighet; det er svært mange fruktbare politiske debatter på FP – uenighet med flertallet i en diskusjonen betyr ikke at diskusjonen ikke er fruktbar.

Ben "If this really is a problem here, I'd like to be part of it" Murphy

Oi såpass ja.
Nå må du ikke legge ord og meninger i munnen på meg her BenMurphy.
Fordi om jeg ikke gidder å debattere når holdningene er sånn og slik, så betyr det vel ikke at jeg nødvendigvis er mot røkla. Jeg synes bare ikke det kommer noe fruktbart utav å rakke ned på en gruppe mennesker på den måten. Det være seg Frp-ere, Sv-ere eller andre grupper.
Jeg slenger meg somregel ikke inn i diskusjoner som utarter på den måten, fordi jeg synes somregel ikke det kommer noe godt utav det. (her kan jeg eksempelvis nevne sykemeldingstråden.)
Og uansett hvilket politisk standpunkt folk har, burde det ikke være gjenstand for harselering av gruppen. Men harselering av politikken er noe helt annet.
Du kan mene hva du vil om at jeg ikke vil slenge meg inn i en diskusjon der nedlatende holdninger allerede har gjennomsyret diskusjonen, jeg forbeholder meg retten til å ikke senke meg ned på det nivået, og heller vente i spenning på neste diskusjon.