Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Jeg har vært på FP lenge, men jeg har når sant skal sies aldri lagt merke til at det er greit å henge ut enkeltgrupper på FP. 
Jeg har heller ikke lagt merke til at FRP-ere hetses, ei heller at det er greit skulle en og annen kommentar slå negativt ut for FRP. Jeg opplever stadig vekk at man kan være uenig med noe, men likevel gi beskjed om at nei, den var over grensa. Tøys og tull og gjerne overdrivelse er derimot veldig stuerent på FP. Ofte sagt med et glimt i øyet. 
Jeg synes blant andre Smilefjes sier det bra i denne diskusjonen. Jeg synes det er riktig og stuerent å sette spørsmålstegn ved at de som gjerne er for FRPs politikk, er de som vil bli hardest rammet skulle FRP komme til makta. FRPs politikk kommer til å ramme de svakeste i samfunnet hardest, og da må man vel kunne lure på hvorfor det er sånn? Det må også være helt greit å si høyt at man misliker og gremmes over FRPs politikk uten at det skal betegnes som hetsing eller uthenging. Jeg synes de som stemmer FRP virker korttenkte og lite opplyste om hva det er de faktisk gir sin stemme til. De virker rett og slett historieløse og lite oppegående uavhengig om de stemmer FRP fordi spriten er for dyr, veiene for dårligere, eller fordi homofilie ikke bør få gifte seg i kirka. FRP diskriminerer enkeltgrupper av samfunnet, og jeg synes det er EnFinTing at folk viser at de tar sterk avstand fra dette partiet. Jeg mener, FRP snakker til de lettlurte av velgerne, og da får jeg nesten lyst til å trekke frem den berømte spaden igjen. Sier man dumme ting, gjør man dumme ting, mener man dumme ting, ja da er man vel kanskje ... *trallalalala*
En annen ting jeg har lyst til å nevne, er at står man alene mot røkla i en diskusjon, kan det føles veldig overveldende og tøft, og man kan lett misforstå og føle at man blir uthengt og usaklig behandlet. Litt av grunnen til dette, er jo at røkla argumenterer veldig godt for seg, og er de mange nok, kan man falle i fella og stikke frem tærne, ta det personlig og gjerne generalisere og tenke "typisk FP". Bryter man derimot opp diskusjonen og ser på hva den enkelte står for, kan man fort se at hey, selv om Poly faktisk er imot kontantstøtta mener hun at Mim gikk veldig over streken når hun sa at blablabla. Men i kampens hete legger man gjerne bare merke til det som treffer en hardest.
|