Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-07, 14:09   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Frustrerende (ang flypriser)

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Mannen reiser til Finnmark i dag. Han skal i begravelse til en nær venn av oss. Jeg skulle så inderlig gjerne vært med, men det går bare ikke. Ikke fordi vi har fire barn, de skulle vi fått ordnet med pass av. Nei, det er fordi det blir alt for dyrt! For mannen alene fikk vi tak i billigst mulig billett til 5000,-kr t/r. Femtusen! Hvor langt sør i verden kommer man egentlig for en sånn sum?? Det er surt, virkelig surt, og nok en gang kommer jeg på hvorfor vi valgte å flytte sørover - at vi ikke hadde råd til å reise til familien når vi bodde i finnmark.

Om man er så "heldig" i bo atmed Oslo eller noe sånt så kommer man vel lang sør for 5000 kr.

Når jeg og turbo skulle hjem til min bestemor sin 90 års dag, og jeg bestilte fly 2 mnd før så måtte jeg ut med 4000 kr tur retur og det var herfra som er ca midt ilandet og norover. Svindyrt å reise med fly i nordland,troms og finnmark om man må innom widerø, men om man kan reise fra storflyplass med eks sas til en annen storflyplass så er det mye billigere
Frekt synnes jeg. Og surt.
Og det gjeller ikke bare innlans, skal vi eks til syden så må vi plusse på flere tusen for å eks fly fra Bodø eller Trheim og ut i verden eller par tusen for å komme oss ned ti Oslo.

Og derfor jeg heller kjører 160 mil en vei for å komme meg hjem til midnattsolland , med bil en å ta fly *ler*