Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-07, 15:24   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har aldri vært i Roma. Tips?

Da bor dere uten tvil helt perfekt i vært fall! Vi skal til Roma helgen etter dere og har vært der tidligere med barn, men da med nyfødt.

I bunnen av spanske trappen ligger mange kjente merkeklærbutikker, bare gå inn og se, ikke la deg skremme av at det ser eksklusivt ut. Om du har flaks har også salget begynt (pleier å være rundt den 8.). Om du står i bunnen med ryggen til spanske trappen og går til venstre så har du en McDonalds, ganske godt skjult uten røde skilter. Det er jo et greit sted for å få noe i magen på dagen og morsomt for barna.

Når det gjelder restauranter så syns jeg, rart nok, at det er litt vanskelig i Roma. Mellom Fontana di Trevi og Piazza Verona (om jeg husker riktig navn - i vært fall på vei mot Forum Romanum) så finnes det en restaurant som det går veldig bra å ta med seg barn til. Italiernerne er jo som regel greie sånn, de tar med barn ut. Veibeskrivelse: Om du har spanske trappen bak ryggen og Fontana di Trevi til venstre så går du til høyre. Ta første gaten til venstre. Over en (kanskje to om de ligger tett) gater og du har en restaurant i en kjellere på høyre side. Der har de god pasta. Der på uteserveringen forlovet vi oss i 1996

Forum Romanum har jeg aldri vært på, vi har bare gått forbi, kanskje det er et greit sted for barn å løpe litt rundt på? Jeg vet ikke hvor forsiktig man må være der.

Tenk på at det kan være kaldt. Vi var i Milano for to år siden på denne tiden og det var beinkaldt, vi var nødt å kjøpe luer. Herremannen satt i skinnpose så han hadde det godt og varmt. Roma ligger jo heldigvis litt mer sørover.

Spør meg gjerne om det er noe annet du lurer på. Jeg kan ikke alt, men har i vært fall bodd i Italia noen år (men det er over 20 år siden) og jeg har vært i Roma flere ganger.

Sist redigert av Pelen : 02-01-07 kl 15:37.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat