Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-09, 10:10   #19
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi lukke Norge for asylsøkere?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg synes det er en fryktelig tanke å automatisk frata en gruppe mennesker muligheten til å søke hjelp og trygghet..

Men du synes ikke det er en fryktelig tanke at vi forvalter vår hjelp til mennesker i nød etter moralen "survival of the fittest"? Ettersom vi tar i mot flere av de som greier å komme seg ut på egen hånd enn på de som ikke greier det? Så de som ikke på egenhånd greier å ta seg frem til Norge, de kan bare sitte der?

Jeg har tenkt litt på det, og rent praktisk sett er jeg enig at slik status er i dag, blir det slik. Men jeg er aldeles ikke like overbevist om at det moralsk riktig.