Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-09, 12:37   #23
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi lukke Norge for asylsøkere?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er dessverre et dilemma. Men vi kan faktisk ikke gå inn i diktaturer og hente ut folk, uten å gå til krig, slik som i Irak og Afganistan.

Det trenger vi ikke heller. Faktisk får vi pes fra FN fordi at vi tar imot for overføringsflyktninger. Jeg tror ikke noen bør være redd for at det ikke er nok overføringsflyktninger

Opprinnelig lagt inn av Kanina

Men når man først har klart å flykte, bør man ikke møte stengte dører fordi man har flyktet på egenhånd og ikke sittet og ventet på hjelp fra FN. Jeg synes vi generelt sett burde ta i mot flere flyktninger, enten de kommer som FN-flyktninger eller søker asyl på egenhånd.

Så du synes ikke det jeg påpeker med at folk som ikke kan greie seg som asylsøkere, feks gamle, syke etc er et problem? Jeg vil jo ikke tro at noen bare "sitter og venter på hjelp fra FN", men at det kun er de som har penger, er friske, menn etc som kommer seg ut av landet. Fra Afganistan vil jeg tro det er utrolig vanskelig å komme seg ut som kvinne. Penger er jo også veldig viktig, det å få fører til å ta seg over grenseoverganger koster.

Sist redigert av him : 07-07-09 kl 12:38. Årsak: typo
him er ikke aktiv   Svar med sitat