Sv: Burde vi lukke Norge for asylsøkere?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Det trenger vi ikke heller. Faktisk får vi pes fra FN fordi at vi tar imot for få overføringsflyktninger. Jeg tror ikke noen bør være redd for at det ikke er nok overføringsflyktninger
Så du synes ikke det jeg påpeker med at folk som ikke kan greie seg som asylsøkere, feks gamle, syke etc er et problem? Jeg vil jo ikke tro at noen bare "sitter og venter på hjelp fra FN", men at det kun er de som har penger, er friske, menn etc som kommer seg ut av landet. Fra Afganistan vil jeg tro det er utrolig vanskelig å komme seg ut som kvinne. Penger er jo også veldig viktig, det å få fører til å ta seg over grenseoverganger koster.
Men hvorfor skal det at de som ikke kan komme seg ut, være til hinder for at de som faktisk kommer seg ut, enten de er menn eller kvinner, kan søke trygghet? Dette skjønte jeg ikke. Hva mener du egentlig at de som ikke kan komme seg ut, skal gjøre? Eller vi gjøre for dem? Er menn som flykter på egenhånd slemme fordi de lar kvinner og barn være igjen, og derfor ikke fortjener å få asyl?