Sv: Burde vi lukke Norge for asylsøkere?
Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.
Men hvorfor skal det at de som ikke kan komme seg ut, være til hinder for at de som faktisk kommer seg ut, enten de er menn eller kvinner, kan søke trygghet? Dette skjønte jeg ikke. Hva mener du egentlig at de som ikke kan komme seg ut, skal gjøre? Eller vi gjøre for dem? Er menn som flykter på egenhånd slemme fordi de lar kvinner og barn være igjen, og derfor ikke fortjener å få asyl?
Så lenge vi har et begrenset antall som får komme inn, så vil jo det jo faktisk være konkuranse om "plassene". Eller mener du at vi skal ha to "kvoter", eller at vi skal ta inn ubegrenset med antall mennesker? Jeg for min del mener det må være realistisk at vi har ett eller annet form for "tak" på antallet vi tar inn, og jeg stiller spørsmålstegn ved tanke på antallet asylsøkere som får innvilget asyl kontra antallet overføringsflyktninger.
Menn som flykter på egenhånd er selvfølgelig ikke slemme, og det har jeg aldri hevdet heller, men jeg synes sammensetningen av folk vi tar inn i Norge (både med tanke på kjønn, alder og nasjonalitet) har en betyding. På samme måte som jeg mener at man feks på en arbeidsplass bør tilstrebe en viss fordeling i kjønn. Grunnen til at jeg synes det bør være flere kvinner i lederposisjon i Norge er heller ikke fordi jeg mener at mannlige ledere er slemme.