Sv: Om kommunikasjon i bloggene
1) Jeg liker bloggorama.
2) Jeg har et dynamisk forhold til min tilgangsliste uten å gi tilbakemelding når man er inne eller ute, men generelt har jeg folk inne som jeg enten følger selv eller som jeg liker spesielt godt og som kommenterer det jeg skriver (jeg ønsker ikke å ha folk inne som enten ikke deler selv eller som ikke legger igjen spor etter seg).
3) Bloggene kan sikkert virke eksluderende, men jeg synes det er andre ting på FP som er mer ekskluderende. Lukkede grupperinger som f.eks. M2.
4) Jeg hadde i utgangspunktet tilgang til veldig mange blogger. Blogger som jeg som moderator har lesetilgang til følger jeg ikke med på ettersom det er andre moderatorer som har tilgang. Jeg tror kanskje at blogger fungerer best for brukere som ønsker å delta aktivt i bloggorama. De fleste har kanskje egen blogg, men det er god del aktive brukere i bloggorama som ikke har egen blogg.
5) Jeg kan ikke se at taushetsdelen er et problem. Jeg kan i hvert fall ikke se at det er noe større problem enn sammenlignet med bevissthetsnivået på hvor man befinner seg i forumet ifht. lukkede grupperinger som f.eks. M2.
Hva mener du med at noe som er sagt mer privat i en blogg blir halvveis "delt" i andre blogger? Hvem er det som deler det? Er det noe du har sett har skjedd? Eller er det en teoretisk problematisering?