Sv: Om kommunikasjon i bloggene
* Hva tenker dere om bloggvirksomheten på FP?
Jeg synes personlig at den tekniske biten er for dårlig. Når bloggene blir brukt til å "snakke" sammen (i motsetning til mer typiske blogger som har et stort og langt hovedinnlegg, og så mange kommentarer), så synes jeg det er litt kjipt å feks ikke ha quote mulighet. Men hvis du tenker miljømessig, aka bloggorama, så synes jeg det er kjempebra! 
* Hva tenker dere om å lukke bloggen for noen etter f.eks krangel uten å si i fra til vedkommende?
Veronal har feks lukket bloggen sin for meg, jeg antar at hun har gjort det fordi jeg er veldig lite i bloggdelen. Jeg tenker på bloggen som et "privat rom", og hvis folk ikke vil ha andre der så er det greit. Det er derimot ikke greit å stenge noen ute, for å så skrive en masse om dem i bloggen i etterkant - og det er jo en av grunnene til at administratorer og moderatorer har full tilgang.
* Kan bloggene virke ekskluderende?
Ja, selvfølgelig. Man kan bruke nesten alt for å ekskludere andre, språk, sjarong, lukkete rom, klær whatever. Jeg opplever dog ikke at bloggene gjør det i dag.
* Funker blogger best for moderatorer og andre med omtrent full lesetilgang?
Det er litt vanskelig å si helt sikkert. Men jeg opplever bloggene som ganske avgrensete i den forstand at hvis noen har et "hovedtema" (eks i skilsmisse) så blir ikke det dratt rundt omkring, men hvis det er mer generelt (eks Tåtti er flink å sy) så går det litt rundt omkring.
* Hva tenker dere om det med taushetsdelen av det med bloggingen og at ting vander mellom blogger hvor det er ulike nivåer av tilgang?
Personlig opplever jeg ikke at ting "vandrer" mellom blogger, så da oppleves det som uproblematisk.