Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-09, 11:12   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det smokktvang?

Jeg synes heller ikke at smokk (til babyer) er en uting, tvert imot. Smokk til unger på 4-5-6-7 år, da synes jeg det begynner å nærme seg en uting, men ikke til babyer/småbarn. Tvert imot en fantastsik oppfinnelse.

Jeg har altså også en sønn med stort suttebehov. Han fikk aldri smokk som erstatning for puppen, han fikk pupp når han ville ha pupp. Men når han spytter ut puppen fordi det kommer melk av den, og melk vil han jo ikke ha, han er mett, men vil så gjerne sutte på den likevel, fordi han har suttebehov... ja da er en smokk god å ha!

Vi innførte smokk ganske tidelig. Tidligere enn vi hadde tenkt. Vi følte bare for å prøve, for det var så ille å høre på at han gråt og gråt. For det var det han gjorde da, når å sutte på puppen ikke ga ham det han ville ha. Eller rettere sagt, ga ham mer enn han ville ha. Så da fikk han smokk ti dager gammel. Vi måtte prøve oss litt frem til vi fant hvilken han liker, og vi putta den inn igjen og igjen og igjen når den falt ut eller han spytta den ut. Men når han fikk taket på det... Ja, det er absolutt en lettelse at han tar den, og trøstes av den.

Også er det jo faktsik av krybbedødsforskning funnet ut at å sove med smokk reduserer risikoen. Så å si at smokk er en uting er for meg ikke akkurat et helt nøyanset bilde av virkeligehten....