Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-07, 14:02   #8
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skilsmisse-statistikken.

Jeg er skilt.
Det er vel kanskje "for lett" å skille seg i dag, fordi man har en mye høyere grad av forventning til egen lykke enn til familiesamholdet. For meg var det veldig riktig å skille meg, selv om jeg ikke ble slått eller hadde noen "slem" mann. Det at det er aksept for at man kan skille seg av personlige grunner i dag, tror jeg bidrar til høy skilsmissestatistikk. Men er det nødvendigvis galt? For meg var det en uutholdelig tanke at jeg skulle leve i et dårlig forhold resten av livet når jeg ikke engang var 30. Skal man ofre egen lykke for å holde sammen "for barnas skyld"?
På den andre siden tror jeg nok at altfor mange har for rosenrøde tanker om at man skal være forelsket i partneren sin hele livet, og at hvis man møter motgang er det bare å gi opp. Det er naturlig å forelske seg i andre innimellom -man må bare velge å ikke gjøre noe med det, og det er like naturlig at man innimellom synes partneren er utrolig teit. Mange gir nok opp før de har gjort en hederlig innsats for å rette opp eventuelle "feil"!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat