Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?
Opprinnelig lagt inn av Halvor72, her.
joda, viktig å sikre barn. Men HVORFOR er det så mange her inne som er så innmari opptatt av hvordan alle andre gjør det? Er vel bedre å konsentrere seg om sin egen unge vel...
Det er vel et spørsmål om å bry seg om andre, rett og slett. Jeg får vondt i magen av å se små barn sitte usikret i bil, fordi jeg ikke orker tanken på hva som vil skje med dem i en eventuell bilulykke.
Og når noen sitter med ungen på fanget eller ungen står mellom forsetene, da er det ikke et uhell; da er det enten uvitenhet eller idioti. Det siste er det ikke alltid så lett å gjøre noe med, men det første kan man bekjempe. Noe som for eksempel var årsaken til at jeg en gang sa fra på en veldig pen måte til en mor i barnehagen at det å bruke sykkelhjelm på fireåringen når hun fraktet ham til og fra barnehagen på scooter både var veldig farlig og helt forbudt. Det visst hun ikke, sa hun, og to dager senere kom guttungen med skikkelig motorsykkelhjelm på hodet. Så min erfaring er at det absolutt kan nytte å bry seg om hva andre gjør.
|