Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-09, 18:37   #26
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, jo, joda. Sikkert. Du og jeg klarer å utstyre ungene våre med både regntøy, frukt og matpakke. Jeg sender med min lille fruktmons ekstra frukt i tillegg til skolefrukten, sokkeskift og vannflaske. Men hva dem som ikke har slike foreldre som oss, da? Skal vi tillate at de ikke får den maten de burde ha, i det minste et par ganger om dagen?

Jeg synes også at det er et "minste minimum" av hva man skal forlange av foreldre, og i min verden er matpakke, regntøy og sokkeskift en del av minste minimum. Men jeg vet at det er mange som ikke har matpakke, som ikke har med sokkeskift eller regntøy. Hva gjør vi med dem, da?

Da bør man vel melde i fra da til barnevernet da, eller andre hjelpeinstanser, hvis dette er en tendens som gjelder på flere områder over tid? Er det ikke sånn det er. Er det ingen minstekrav til foreldrerollen i dag i forhold til hva man kan kreve. Går ikke mat og klær inn i dette? Skal man ikke kunne forvente noe? Er det bare fysisk mishandling som er overtramp?

Ja til å hjelpe de som virkelig trenger det, og nei til å bruke penger på de som allerede har det de trenger og mer til.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat