Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-09, 17:04   #10
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Veldig enig med mrc. Nansen og Amundsen var forskere, de var der ikke for å leike seg. For legfolk kan det kanskje virke som om de kan stilles i samme bås som Jarle Trå og røkla, men prøvene de samlet inn er faktisk fremdeles svært interessante for biologer, geologer, oceanografer og klimaforskere. Nansen hadde doktograd innen zoologi og gjorde banebrytende arbeid innenfor nerveforskning. Amundsen var med på ekspedisjoner som var viktige i forhold til dagens kartvitenskap og gjorde sosialantropologiske studier blant arktiske folk. Hva slags vitenskapelige undersøkelser har Trå gjort? Hva slags kunnskap og forskningsmatriale har han bidratt med?

Jeg kjenner ikke fyren, og vet ikke om han er en grei kar eller en dust. Men så lenge han ikke gjør annet enn å realisere seg selv ved å sette andre i fare, har jeg null respekt for det han gjør. Jeg ser rett og slett ikke poenget med det.