Sv: Hvor høy utdannelse har du?
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Ja, for jeg synes den der er litt kinki.
Jeg kommer fra et miljø der de fleste har lang utdannelse.
Mens jeg har "bare" agronomen.
Men det finnes virkelig ikke noe yrke i hele verden jeg ville byttet bort mitt yrke i. Jeg elsker jobben min!
Og da er det ikke så mye vits i å ta noe mye mer enn agronomen
( og evt kurs ettersom årene går)
Men det virker avogtil som folk med høyere utdanning ser ned på folk med kortere utdanning?
Som om vi er dumme som ikke har tatt lang utdannelse.
Jeg syns det er litt leit, for det aller viktigste er jo at man er i yrket man trives i, ikke hvor mange skoleår man har for å komme dit.
Nei det syntes ikke jeg i alle fall. Jeg kan stusse over folk som jobber med ting jeg hadde funnet ekstremt lite givende, men vi er nå forskjellige. Det har ikke noe med utdannelse å gjøre, men kanskje mer hva man velger og om man kommer seg litt "opp og frem".
Jeg holder jo på med utdannelse nå, og jeg kjenner litt på det samme som deg. Har inntrykk av at jeg "er mer" i noens øyne nå, og det føles jo litt rart.
Utdannelse = ambisjoner, er det tydeligvis mange mener henger sammen, noe jeg ikke mener det gjør. Mange har lange utdannelser, men sitter på et kontor og gjøre det samme år etter år fordet. Andre har ikke, og klatrer stadig høyere og søker nye utfordringer. Ikke det at det trenger være et mål å klatre i gradene, men jeg syntes det tross alt sier mer om hvem man er, at man er flink i jobben sin, enn om man er flink til å sitte på en skole å lese.
Å ha studert sier egentlig mest noe om hvordan man lærer og hvor flink man er til å ta til seg nye ting. Og det er jo verdt noe det og, men ikke mer enn en god CV mener jeg.
|