Vis enkelt innlegg
Gammel 30-07-09, 23:02   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.238
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Jeg stemmer ikke på venstresiden, av grunnleggende ideologiske grunner:
- Jeg er helt mot statlig eierskap. Staten er en dårlig eier, og det er svært uheldig å blande sammen rollene som regulator og aktør
- Jeg tror svært sterkt på enkeltmenneskers rett, ønske og sterke driv til å skape og styre sine egne liv, og misliker like sterkt venstresidens voldsomme ønske om å regulere, styre og overstyre. Jeg tror denne driften til å skape et bedre liv for seg selv og sine er en BRA ting, som gjør samfunnet bedre, og ikke noe ondt og skrekkelig som må holdes nede for enhver pris

Og mer.

Går man helt til venstre så syns jeg holdningene de har til enkeltmennesker er helt avskyelige, rett og slett. Det virker så fint på overflaten - rettferdighet og likhet og sånt - men i praksis så betyr det undertrykking, overvåking og kontroll. Og det er skrekkelige greier.

Jeg er åpenbart FOR velferdsstaten. De som har mest skal selvsagt bidra mest. De som trenger hjelp skal ha hjelp.

Noen ganger skal man la etikk styre valg, ikke penger. Jeg syns Venstre er bedre på denne balansen enn det Høyre er. Jeg syns Høyre er utydelige i hvor de står verdimessig.

Venstre stemmer også med en del prinsippsaker som får meg sier en del om grunnleggende ting, for eksempel:
- Mot statskirke
- Mot monarkiet
- Sterk forsvarer av personvern

FrP sier seg selv.

KrF står for et helt annet livssyn enn meg, selv om jeg ikke er like negative til dem som mange andre her. De er et verdibasert parti, og står for sine verdibaserte synspunkter, noe jeg i og for seg kan respektere. Bistandspolitikken deres er veldig anstendig.

Ja, det var noen punkter, i hvert fall.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat