Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-09, 00:54   #26
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om krig, fred, politikk og sånn

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg stemmer sosialistisk, fordi jeg er enig i det grunnleggende synet på mennesket og samfunnet. Synes det er "rart" når noen veksler mellom Ap og H, siden de er så forskjellige på det området, særlig historisk sett. Men jeg SER jo at i praksis så har de en del sammenfallende. De er jo også ansvarlige partier begge to, har erfaring med å styre og inngå kompromisser.

Tja, nå har jo Ap blitt dratt ganske mye til venstre igjen men det er helt klart en "høyre" side i Ap også som er mye mer på hugget med modernisering av offentlig sektor osv. Jeg håper den siden av Ap vil komme frem igjen (og det er vel ikke umulig så lenge Stolteberg sitter dog vansklig å se for seg så lenge de deler makt med SV (og ikke minst LO ..). Den delen av Ap har en rekke fellestrekk med Erna Solberg's Høyre i alle fall men så spørs det jo også hvor lenge den moderate siden av Høyre vil leve. Det er sterke krefter innad i Høyre som prøver å dra de mer til Høyre men jeg vet ikke om de vil lykkes med det. Håper ikke det. Erna, Per Kristian Foss, Børge Brende, Lae osv er fine Høyre mennesker jeg har masse til overs for og som jeg syns har forholdsvis gode verdier.

Så vil jeg bare si til slutt at mye av den storeslåtte privatiseringen i Norge stod jo faktisk Gro Harlem Bruntland for. Det var hun som virkelig åpnet opp og solgte ut statlige verdier til den store gullmedalje. Hennes politiske standpunkter lå vel langt mer til høyre en dagens Ap politikk eller hva?


Sist redigert av Lisa : 31-07-09 kl 01:08.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat