Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-09, 13:38   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idéell barnehagestart? Finnes det?

Jeg svarer før jeg har lest igjennom tråden. Skal gjøre det. *forsikrer*

I følge en psykolog som jeg kjenner som jobber med barn, så er ofte tidlig barnehagestart bedre for barnet i innkjøringsfasen enn for eldre barn. Sånn mellom 9 - 12 mnd antar jeg. Dette baserte vedkommede på diverse forsking og egne undersøkelser. Jeg fikk ikke helt med meg detaljene, men jeg skjønte det slik at det kommer av at så små ikke har tidsforståelse og tilstedeværelseskompetanse slik eldre barn har. Viktigere og mer avgjørende enn barnets alder var kvaliteten på omsorgen og relasjonene til de voksne i barnehagen. Det er sjelden så lett å vite noe om før barnet faktisk har begynt.