Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-09, 14:03   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Idéell barnehagestart? Finnes det?

Det er sant. Jeg KAN ha barnet i samme barnehage, men har faktisk valgt å ikke ha det. Nabo avdelingen sin ped.leder hadde barnet sitt på samme avdeling og. Synes ikke det var en ideel løsning. Selv om det nok har sine fordeler.

Joda jeg har en mann som kunne tatt litt, men han hadde nok aldri sluttet 100% han heller. Kansje vi kunne gått ned til 80% hver. Men jeg ser at små barn som går mindre enn 80% i barnehagen sliter mer en de som går 100%/80%. Fordi det ikke er noe rutiner i det. 2 dager i barnehagen 5 dager hjemme. 1 dag i barnehagen, 2 dager hjemme osv. De bruker gjerne 1-2 timer hver dag på å vende seg til å være i barnehagen. Før det slapper av og nyter resten av dagen. Barn som går 100% kommer ofte løpende inn på avdelingen og nyter hele barnehagedagen. Er ofte litt sliten og trøtt siste timen før det blir hentet fra 15:30 og utover ca, men det er langt fra alle. Synes det er så fint å se det vennskapet som bygges mellom 1åringene som ser hverandre hver dag. Man ser hvor mye de betyr for hverandre. For at de skal klare å bygge et vennskap og en toddlerkultur så er det viktig at det er de samme barna som møter hverandre hver dag, ikke forskjellige som man kan møte i fek åpen barnehage osv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat