Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-09, 20:13   #25
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil til stor familie

Vi har hatt Renault Grand Espace, og har kjøpt oss ned i størrelse til en Ford S-max nå. Ville ikke valgt forden til en så stor familie som dere er, for det er knapt noe bagasjeplass igjen når de 2 bakerste setene er i bruk. Det er forøvrig ganske så dårlig benplass til bakerste raden, så det er ikke så godt å sitte der på langtur.

Renaulten var genial for "litt storfamilie" syns jeg. Sleng på en skiboks også, så får du med en del bagasje. Men det er ikke plass til store mengder bak de bakerste setene der heller, kanskje et par kofferter + litt småtteri. I den bilen er det gode seter til alle, den er god å kjøre, ser ganske pen ut, og har mange fine oppbevaringsløsninger. Men den er dyr, så du må nok ha en eldre modell av den. I tillegg er den på listen over bil med mange feil, selv om vi har vært veldig heldige med de 2 vi har eid, ingen andre feil enn slitasjeting på de.

Det finnes andre merker som har lignende biler: Ford har Galaxy, Opel har Sintra feks.

Jeg personlig ville nok valgt Caravelle til en så stor familie, ihvertfall hvis man planlegger å dra på tur. Jeg er en elendig pakker, så jeg hadde aldri greid å pakke så smått til 7 at jeg hadde fått plass i en mindre bil enn dette. Men jeg forstår at man ønsker å kjøpe noe annet enn "kassebil".

Lykke til med bilkjøp!