Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-09, 21:30   #5
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venstrehendt og valg av arm/hånd

Jeg er også tvehendt, og det er ganske surrete av og til. De vanlige tingene er slik at jeg skriver med høyre og klipper med venstre. Jeg kan skrive rimelig bra med venstre også, men mangler jo hundrevis av timer med trening og finmotorikk. Ellers er det virkelig hipp som happ når det gjelder bestikk (huff) og ting som badminton etc. Jeg er mer høyrehendt enn venstrehendt. Min kjære er venstrehendt og vi må snu brødet hvis vi skal skjære av det etter hverandre. Jeg har venstre dominant øye noe som gjør det vanskelig for meg hvis jeg skal f.eks skjære med skarp kniv noe smått (etc tomat) og "lukker feil øye". Det hadde da vært lettere å bruke venstre.

Jeg blander altså villt med dette, men det er jo praktisk å kunne bytte hånd sånn rett som det er.

Jeg bruker høyre og venstre helt om hverandre på datamus. Elevene mine syns det er veldig fasinerende. Dessuten hadde jeg senebetennelse i høyre og da byttet jeg mer eller mindre til venstre.