Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-09, 08:21   #5
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har kanin eller marsvin - valg av dyr

Vi har tre små svin, og jeg gjør som Jane. Altså tar dem ut vår, sommer, høst hvis det ikke er for kaldt/regner og har dem inne ellers. Hverken de eller buret lukter, selv om jeg gjør buret reint på en litt annen måte enn de over her. Buret er relativt stort, 140 x 70, og når jeg reingjør det fra bunnen av så går det med 1 sekk strø og 1 sekk spon. Jeg blander det, synes det funker bra. Det er mye underlag, men så rensker jeg ikke ut alt hver gang jeg gjør reint. Bare skummer av det øverste laget pluss at jeg tar tisseplassene. Heller på litt mer strø og spon etterpå.

Har hatt kaniner også, men synes at marsvin er mye greiere. Det virker som de tåler litt mer og de er mye roligere. Dessuten trigger de ikke i den grad killer-instinktene i katter, veldig viktig når de er ute! Den ene kaninen vår ble nemlig angrepet av katt mens den var inni uteburet, såpass alvorlig at den måtte avlives. Bakbeinet var nesten revet av. Tipper den fikk panikk da en av nabolagets katter kom for å inspisere og da har katter lett for å bli løver.

Hvis du vil lese litt om svin har jeg laget egen kategori i bloggen for dem: Marsvinnytt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg mosaic906362_800.jpg (119,4 KB, 20 visninger)
Filtype: jpg Karamell_juli2009_k.jpg (155,9 KB, 15 visninger)
Filtype: jpg svinepose4_k.jpg (175,6 KB, 14 visninger)

Sist redigert av Retz : 03-08-09 kl 08:30.
Retz er ikke aktiv   Svar med sitat