Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-07, 17:32   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har lest om Ashley i dagbladet

De har gjort flere ting:

Stoppet veksten med hormoner
Fjernet brystanleggene
Fjernet livmor
Fjernet blindtarm

Jeg kan forstå dette med å stoppe veksten, det gjør jo at hun lettere kan få pleie i hjemmet, og mindre liggesår og slike ting som virkelig er en svøpe for pleietrengende pasienter.

Fjerne brystanleggene er jeg ganske skeptisk til altså
"Det hindret brystkreft da det er positiv familiehistorie på det"
Det er faktisk helt feil. Man får aldri vekk absolutt alt brystvev, og sjansen for at man får brystkreft i det gjenstående vevet er like stor som at man hadde hatt hele brystet.
"Ashley kunne få vonde fibrocyster"...tja ikke så veldig vanlig akkurat og heller ikke sterke smerter, ganske søkt argument synes jeg.

"Ashley blir seksualisert av å ha store bryster, øker sjansen for overgrep."
Gjør det egentlig det? De som misbruker pleiepasienter har vel et annet problem enn at de liker pupper liksom? Og skulle hun ikke kunne være hjemme, og dermed utenfor fare, på grunn av alt dette?

Her føler jeg at det heller skurrer når det gjelder hva som er gjort for Ashley selv mer enn for foreldrenes skyld. Kan det være at foreldrene heller ønsker seg den lille pute-engelen, enn at hun ser ut som en voksen kvinne med bryster og menstruasjonsblødninger?

Jeg skjønner og er med på tankegangen om at det er best for Ashley å være hjemme hos familien, og at man derfor stopper veksten. Men det er vanlig at foreldre til slike barn har problemer med å godta endringene som skjer i puberteten og trenger tid til å venne seg til det. Noen av endringene som er gjort hos Ashley synes jeg bærer preg av det og ikke av at det nødvendigvis er best for henne.

Er klar over at dette er vill synsing og spekulering, men det er altså det jeg sitter igjen med.