Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-09, 23:22   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster: Smitter svineinfluensa dagen før man blir syk?

Opprinnelig lagt inn av Kumilla, her.

Ja, også at folk ikke kan holde seg og sine hjemme når de først er syke...argh. Foreløpig er minstemann i grei form, feber på 38 kl 19 men ikke feber nå faktisk, merkelig.
Han snørrer masse masse og hoster innimellom men virker ikke veldig plaget. Broren min sier at han har 40 i feber og vondt i kroppen men føler seg ikke i så verst form egentlig...
Prata med barnelege på sykehuset og hun sa at vi skulle sette i gang med tamiflu på babyen nå og ta prøve av han hos fastlegen i morgen tidlig og avvente å behandle de to andre ungene og oss andre. Tar et døgn å få svar på prøven.
Har forøvrig en svigermor som enten er hysterisk og hypokonder, eller har en sykdom som gjør at hun har dårlig immunforsvar, hun er på besøk her hos oss nå og er ikke syk, men virkelig LIVREDD, og har dratt på legevakta nå...(forteller ikke noe om helsetilstanden sin til oss annet enn at hun har dårlig immunforsvar) håper det går bra med henne da.

Men hvor syk da?

Jeg sitter her og er forkøla. Ikke noe unormalt i det. Jeg føler meg på ingen måte influensasyk, men ikke helt frisk, litt rennende nese og sår hals, lett hodepine, generelt "ikke helt i skuddet". Begynte å kjenne på det i går, men det føltes idiotisk å bli hjemme fra obb i dag. Om det ikke føles verre i morgen, er det litt absurd å være hjemme da også. (Men om jeg blir dårligere/får feber så..)

Men OM dette skulle utviklet seg, og være den lite sannynlige svineinfluensaen, så er jeg potensielt smittsom da. Når jeg altså slett IKKE er så syk nå. Skulle jeg sittet hjemme da, egentlig frisk?