Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-09, 09:23   #2
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å komme fra et møblert hjem

Jeg har faktisk aldri hørt uttrykket bli brukt i fullt alvor før. Jeg bruker det selv, men bare på spøk og i sammenhenger der det kommer godt frem at det er ironisk/tullete ment. (For eksempel kan jeg si at vi har vært på Ikea og kjøpt nye stoler fordi det er viktig for meg at minsten kommer fra et møbler hjem.)

Det kommer litt an på sammenhengen, tror jeg. Hvis noen hadde brukt det om min lille på samme måte som du beskriver i HI, ville jeg sett an om det virket som om vedkommende forsto at dette egentlig er en veldig ovenfra og ned ting å si. Høyst sannsynlig mente pedagogen bare at M var en flink gutt og at han sikkert hadde lært det hjemme, og da hadde jeg ikke reagert nevneverdig.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat