Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-09, 23:20   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med elbil?

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Vi har også vurdert dette, men er fremdeles i tenkeboksen. Jeg tar nå ferge til og fra jobb, men snart blir det tunnel. Den koster ca 90,- hver vei så det er noe å spare på det. Tror det er REVA vi har sett på. Jeg får lade bilen på jobb.

Hvor langt er det og hvilke hastigheter går det i på strekningen? Er det en tunnell som vil ha mye stigning? Flerfelts?

Jeg bare bemerker at en del elbiler en del steder med stigning ikke ser ut til å klare å holde følge med trafikken, noe som har skapt en del småfarlige situasjoner. Strengt tatt er det egentlig ikke lov å bruke kjøretøy som ikke klarer å holde følge med trafikken mange steder, og som da sinker trafikkavviklingen. Politiet har jo i sommer hatt fokus på å luke ut sinker, og med elbiler langs en del landeveier og relativt raske veier med mye trafikk spørs det jo om det i praksis kan bli et problem. Reva har topphastighet på 80 km/t, men samtidig skal man da huske at ved høy hastighet reduseres rekkevidden betraktelig. Rekkeviddene som oppgis er gjerne i "bytrafikk", type 50 km/t. Oppoverbakke blir naturligvis også noe som krever en del ekstra, spesielt om det skal være i høyere hastighet...

Det man videre bør se på er om det er webasto. Skal man bruke el til oppvarming av bilen er det som tar en del på batteriene.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat