Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-09, 21:00   #63
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo-oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

FROKOSTPANNEKAKE

Jeg lager denne som lapper, får 4 mellomstore lapper av en oppskrift. De er mettende, så det holder i massevis til en person (jeg spiser 1,5 lapp maks).

3 egg
1 dl cottage cheese
2 ss rapsolje
1 ss store havregryn
1 ts kanel
10 dråper vaniljeessens
En god slump søtstoff (f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver)
Litt salt

Alt dette mixes med stavmixer, stekes i smør i panna på begge sider. Blir en tykk pannekake eller 4-5 lapper. Serveres med bær, krem/rømme eller pålegg.

Disse har jeg laget mange ganger, og både mann og sønn liker dem også, så takk skal du ha. De er veldig gode med bacon og bringebær til, som solid amerikansk frokost. Jeg lager dem uten søtstoff, men med litt vaniljesukker. Og så har jeg funnet ut at en liten neve valnøtter er godt i og gjerne kan erstatte litt av havregrynene. (Men hvordan du greier å lage bare fire lapper av denne oppskriften, det skjønner jeg ikke helt - du må lage dem mye større enn jeg gjør, og skulle jeg lagd dem så store, ville jeg kalt dem pannekaker. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat