Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-09, 18:33   #1
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Har man ikke angrerett ved kjøp av en bestillingsvare?

Er det riktig at man ikke kan angre et kjøp av en bestillingsvare?

Nå spør jeg for noen jeg kjenner som har bestillt en vare, å dette var en bestillingsvare. Hun ønsker nå ikke å ha varen allikevel å får da til beskjed at det hun betalte ved bestilling(10% av kjøpesummen) får hun ikke igjen.

På kvitteringen står det at hun skal få varen i uke 34, men har fått til beskjed av selger på telefon at varen ikke kunne leveres før i uke 35-36, når hun da ringer for å avbestille får hun til beskjed at da kunne hun plutselig få den i morgen alliekvel for da hadde de fått den inn i dag å de kunne få levert den i morgen.

Hva blir gjeldende i denne saken? Er hele den betalte summen tapt, eller kan hun få de pengene igjen eventuelt betale et avbestillingsgebyr?

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat