Sv: Skolemat - Poll lagt til
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Jeg svarte nei. Fordi jeg ikke har noen illusjoner lenger om skole, mat og kosthold. Den matpakka ungene mine har med seg er nok en hel del sunnere, og vesentlig mer tilpasset hva de liker enn det opplegget her vil bli. Skal man mate en hel skole med noe alle vil like så blir det mye tomatsuppe og crappy mat.
Jeg har ikke skolefrukt heller til mine. Fordi jeg synes variasjonen er elendig og kvaliteten slettes ikke god nok. Jeg klarer det bedre og ikke noe dyrere selv.
Hovedgrunnen til at jeg er for skolemat er ikke for at mitt eget barn skal få bedre kosthold, men primært for at de som ikke har et ok kosthold hjemme i alle fall skal få ett godt måltid hver dag. Både på grunn av deres egen helse og fordi jeg tror det er bra for skole-/læringsmiljøet som helhet. Og hvis man tenker på den vinklingen, ville det vel ikke hjelpe så mye med tilgang til mikrobølgeovner heller (dessuten ser jeg for meg at det ville bli vanskelig om det er flere enn noen ganske få elever i hver klasse som skal stå i kø for å få varmet opp maten sin i løpet av spisefriminuttet).
(Hovedgrunnen til at jeg i praksis likevel ikke er så veldig for en skolematordning, er det du sier her - at jeg ikke tror det ville bli så bra/sunt i praksis, dessuten at det vil kunne være vanskelig og ressurskrevende å gjennomføre det.