Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)
Så lenge en ikke øker anntall skoledager i året, å målet er å ha en lang istedet for to korte ferier syns jeg det bare blir tullete. (jeg vil ikke ha flere skoledager heller) Det er like vanskelig for foreldre i full jobb å ta to uker påskeferie som det er å ta en uke vinterferie.
Som lærer vil jeg beholde vinterferien, det er godt å ha tid til retting og planlegging av perioden før påske. (dette er jo ikke ferie for oss lærere, men avspasering).
For elevene tror jeg det er godt å ha ferie. Det har i den senere tid blitt flere og flere skoledager, og dagene spesiellt for de minste har blitt lengere. De har godt av fri, og de møter opp med nye giv.
Jeg er samtidig glad for at jeg har muligheten til å la mine barn ha fri fra barnehagen og senere skolen denne uka. Syns barn har for lange dager i barnehage og på sfo og syns litt synd på de barna som må være på sfo i jula og ferier. (vet samtidig at dette må til for de som ikke har mulighet til å ta seg fri selv så det er ikke noe dømmende i denne komentaren).