Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-09, 23:14   #1
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Dere med barn i barnehage - foreldrebetalte aktiviteter

Vi har fått beskjed fra barnehagen at det ikke lenger er lov for barnehagen å tilby foreldrebetalte aktiviteter. Det betyr at tilbud som teater, skiskole, leirskole o.l. som foreldrene før betalte for barna sine, går ut.

Dette forringer tilbudet i barnehagen, og vi i Fau lurer på om vi kan omgå reglene ved at foreldrene betaler til Fau, og Fau gir gave til barnehagen, f.eks . Vi har fått beskjed fra bhg at bydelsdirektøren må godkjenne alle gaver til barnehagen. Dette høres tungvint ut.

Spesielt synes vi det er leit at den tradisjonelle leirskolen for 5-åringene har blitt avlyst. Jeg ringte leirstedet, og fikk vite at bare en barnehage hadde avlyst leiroppholdet. Dette får meg til å tenke at mange barnehager har klart å omgå reglene på noen måte.
Noen som har noen tips i denne sammenheng?