Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-09, 22:33   #33
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Mener du det er vanlig å få utlevert lærevansker og andre sosiale problemer man måtte ha på tv? Hvem beskytter barnas integritet her? Hvordan vil det føles for disse barna i ettertid å se på dette? Det var jo særdeles personlige opplysninger med navn som ble diskutert
.

Nei, jeg mener ikke at det er vanlig å få utlevert lærevansker eller sosiale problemer på tv, men at dette viser en vanlig skolehverdag. I en gjennomsnittlig skoleklasse i Oslo i 2009 vil jeg tippe at du finner både lærevansker og sosiale problemer representert.

Så lenge både barn og foreldre syns at dette er ok, så syns jeg det er helt greit. Å saklig vise det fram kan kanskje være med på å fjere en del fordommer og stigmatisering ogå. De som er med får kanskje positiv oppmerksomhet og kred på skolen, kanskje noe godt kommer ut av det? Det vet vi jo ikke? Dessuten er dette neppe noesom kommer til å følge de resten av livet.