Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-09, 16:47   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg tenkte på å skrive noe selv i tråden. Men så tenkte jeg at alt jeg ville si i grunnen var sagt, så

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror ærlig talt det er ingenting som tilsier at disse gutta i Kongo har rent mel i posen. Jeg tror definitivt de er innblandet i noe og drap av sjåfør kan like gjerne være en del av dette noe.

Men; som norske borgere så har vi faktisk en plikt til å forsøke å forhindre dødsstraff. Det er faktisk ganske enkelt og greit og jeg ser ikke helt hvorfor man skulle stille spørsmål ved dette i det hele tatt.

Ja, man gir ris til egen ræv når man driver med muffens i et land som Kongo, men ingen fortjener å dø.

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg tror heller ikke gutta har rent mel i posen, men de fortjener jo likevel en rettferdig rettergang - i likhet med alle mennesker, det være seg kongolesere eller nordmenn.

Men en annen ting jeg lurer på med denne saken er hvorfor pressen ikke graver mer i bakgrunnen til disse gutta. Hvorfor får vi ikke vite mer om hva de faktisk har drevet med? Det synes som om det er mer interessant å presentere et Kongo a la J. Konrad enn å spørre hvorfor de har havnet i den situasjonen de har.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er problematisk at bildet i det hele tatt ble tatt jeg. Hva slags mennesker er det som tar et slikt bilde, som tenker at det er et fint bilde å ha til senere? Og som tar seg tid til å ta et slikt bilde hvis man er livredd og på rømmen?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, jeg tar ikke stilling til om de er skyldige eller ikke altså. Bare at de ikke virker som de mest sympatiske og empatiske gutta i klassen.

Spionanklagen har gitt meg store fniseanfall.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men mener du for alvor at om en stat er misfornøyd med hvordan en annen stat fører etterforskning og rettsak mot en av dennes statsborgere for en angivelig forbrytelse skjedd på den annen statens territorium så er det ok å gå til krig dersom man er rimelig sikker på å vinne? Det er sånn man gjør at verden blir et bedre sted?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Erstatningskrav på over 300 milliarder NOK. Er vel x ganger kongolesisk statsbudsjett det. Joda, farsen går videre.

Må ærlig innrømme at jeg bøyer meg i støvet av denne tråden, dere skriver fantastisk!