Sv: Kozesmoze?
Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.
Men jeg mener også at jeg personlig ikke hadde hatt store problemer med å være borte fra Poden le-he-henge, men jeg ville jo ikke gjort det likevel, fordi han ville hatt problemer med det, og det ville ikke være bra for ham.
Som forelder er det masse jeg gjør fordi det er til det beste for Poden, selv om det for min egen del ikke er spesielt viktig. Så det at folk sier at de ikke hadde hatt problemer med å være uten barna sine i 6 uker betyr jo likevel ikke at det er det de ønsker.
Jeg tror vi er helt på linje her, altså. For min egen del er det faktisk litt vrient å skille mellom hva som er "rent" savn fra min side, og hva som er bekymring for om jeg tøyer strikken for langt ift hvor mye fravær som er bra for ungene. Jeg kjenner folk som ikke har denne bekymringen, selv når det er snakk om måneder fra hverandre, og det har jeg tatt meg i å undre meg over.
Jeg er nok ganske preget av at moren min flyttet til en annen by da jeg var liten. Jeg tror ikke de voksne overhodet forsto hvor grusomt det var for meg at hun forvant ut av mitt hverdagsliv. Så for meg er det kanskje litt ekstra viktig at barna mine ikke skal savne meg noe mer enn de er modne til å takle.