Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-07, 20:16   #20
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

En gang på 80'tallet da jeg og søstera mi gikk på skole hadde faktisk bare jeg vinterferie. Lillesøs bodde nordpå med mamma og de hadde ikke vinterferie, fordi det oftest var så dårlig vær på den tida - og kanskje fordi fiskerpappaene var på lofotfiske (hva vet jeg). Den "tapte" ferieuke fikk de ihvertfall igjen til sommeren tror jeg.

Er det ingen skikkelige nordlendinger her da, som kan gi svar?

Nordlending her:

De siste årene har vinterferien vært lagt i tilknytning til påskeferien, men i år ser jeg at det er vinterferie fra 5-9 mars. (SFO holder åpent)

Fridager ellers i løpet av skoleåret var/ er som følger:

22.9
23.10
24.11
Juleferie (fra 20.12 til 3.1)
16.2
Påskeferie (fra 2.4 til 9.4)
30.4
18.5

Her har ikke elevene høstferie, men tror det kompenseres med senere skolestart.
Jeg ser ingen problemer med vinterferie. Skoleruta utdeles i forbindelse med skolestart, og man har dermed god tid til å planlegge hvordan man organiserer i forhold til den. For meg/ oss er det helt kurrant å avvikle ferie i det tidsrommet hvis det planlegges i tide.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat