Unger og politikk
Jeg ser flere skriver at de ikke ønsker å påvirke ungene sine politisk i noen retning. Hvorfor det egentlig?
Poden er veldig opptatt av valg og styre av landet ol ting om dagene (det er nok helt sikkert en konsekvens av at hans foreldre snakker mye om det), og han stiller masse spørsmål. Som hvilke partier som er gode, og hvilke som er dårlige, og hvorfor og hva de står for, og hvilket parti jeg og pappan hans velger. (Skjønt pappan fikk grei beskjed om å stemme Venstre i dag da jeg hadde fortalt at jeg stemte det og hvorfor. )
Jeg kjente at det muligens smakte litt feil i munnen min da jeg på oppfordring skulle forklare om FrP og hvorfor det var bra og dumt og hva slags mennesker som stemte på det. Det er faktisk klin umulig å svare på noe slikt uten å la sine meninger skinne veldig tydelig gjennom. I grunnen, så skinner det ikke gjennom en gang, det er totalt gjennomsyret, fordi jeg mener så sterkt i den saken. Såh, nå kommer muligens Poden til å dra på skolen og si at "Mamman min sier at det er de uvitende og dumme og de som bare tenker på seg selv som stemmer FrP". 
Men, jeg er den jeg er, og jeg mener det jeg mener, og jeg mener det er viktig å være tydelig for barna våre også. Så lenge jeg forklarer hva jeg mener og hvorfor, og det alltid er rom for diskusjoner og komme med egne meninger og refleksjoner i huset hos oss, så tror jeg det er helt greit.
Det ville jo være for dumt å nekte å snakke om politikk også synes jeg.