Tråd: Blanke ark
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-09, 10:05   #20
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blanke ark

Som alfa nevner er det ikke noen lover som egentlig regulerer antall elever i en klasse. Det eneste som kan begrense størrelsen på en klasse er arealet i klasserommet - elevene har krav på et visst antall kvadratmeter.

Jeg sitter da i den heldige situasjonen at jeg faktisk bare har 19 elever, men det er ikke sjans i havet til at jeg klarer å tilrettelegge for alle individuelt. Men jeg kan variere undervisningsmetodene mine, og der har jeg mye å lære, kjenner jeg. Variasjon er både avhengig av at jeg har kunnskap om hvordan jeg kan variere timene, men også igjen ressurser til materiell. Å lage eget materiell er utrolig tidkrevende. Når jeg da i tillegg må ned på kontoret for å tigge etter lamineringsark og alt annet materiell blir det ganske tungt å sette igang. Jeg mener også at lærere flere ganger i året burde vært på inspirasjonsturer til andre skoler og på kurs. De gangene jeg har vært på besøk hos en annen skole har jeg kommet tilbake med tusen nye ideer som jeg kan prøve ut i min klasse. Og kanskje er det en av dem som når akkurat den eleven som sliter?

Ellers ble jeg sittende igjen med en klump i magen etter den siste uttalelsen til professoren og vet at dersom han tolker opplæringsloven riktig begår jeg lovbrudd fire dager i uka (jeg har en dag permisjon i uka). Det betyr også at foreldre kan komme etter meg om noen år... Jeg er nok mer og mer på gli ut av skolen, som mange av mine kollegaer. Det jeg har lagt merke til er at det ofte er de dyktige og faglig oppdaterte lærerne som forsvinner ut av skolen...

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat