Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-07, 14:01   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Takk for alle svar og synspunkter. Ble jo rene debatten, dette.

Hun har vært veldig slapp. Bare villet sovet oppå meg. Men jeg tenker litt sånn at det nok er kroppen som jobber? Hun har ellers er makeløst godt immunforsvar, akkurat som sin far, og det som skjer når vi får noe skikkelig uhumskt inn i huset er at en av dem, eller begge, går ned for telling med skikkelig høy feber i noen timer. Og så er de bra igjen, uten andre symptomer enn feberen. Så da tenker jeg at siden dette systemet tydeligvis fungerer veldig bra så vil jeg ikke tukle med det unødig. Noen timers kos på sofaen eller i senga er godt for oss begge, egentlig.

Men nå i sted passerte tempen 40 (40,13), så da ble den en 250 mg paracet. Etter 15-20 minutter var den nede i 39,6 - er det en akseptabel nedgang? OG: Er dosen riktig?? (Hun veier en 11-12 kilo, tenker jeg).

Nå har jeg dratt på kontoret for noen timers tett jobbing, mens mannen klarer brasene hjemme. Men kan jeg gi henne en paracet til i 5-6 tida (den siste fikk hun ca. 1), hvis feberen fortsatt er over 39? Eller kanskje det er lurere å vente til leggetid. Hm.

Når ringer man lege og sånn? Herregud, man skulle ikke tro jeg hadde hatt unger i over 4 år!