Tråd: Posten
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-09, 13:25   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Posten

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Kan du ta en variant for dummies? Har dere flyttet? Og hatt omadressering? Har denne utløpt? Har omadresseringen fungert, og så sluttet å fungere? Har Posten "plutselig" bestemt at dere bor på et annet sted? Og hva mener du med at du har rett til å flytte uten at Posten vet om det?

Skjønte ikke helt hva som lå bak her.

Det som slo meg (som kan være feil hvis jeg har misforstått noe i innledende runde) var at kanskje da dere flyttet (hvis dere har flyttet) så kanskje dere bestilte omadressering, i stedet for å melde flytting? I såfall opptrer Posten korrekt nå. Har dere meldt varig adresseforandring da dere flyttet dit dere bor nå? Er det der dere har bodd i halvannet år?

Ett spørsmål til: har dere navn på postkassen?

Vi meldte flytting til folkeregisteret for halvannet år siden. Det skjemaet skulle også virke som flyttemelding til posten.
Vi har ikke bedt om noen form for omadressering, da min mor bodde i nabohuset og tok med den posten som kom dit til meg.
Jeg mener at posten ikke har noen rett til å bestemme seg for at jeg bor et annet sted enn jeg gjør, ei heller å nekte å levere ut post til den adressen jeg bor på (de leverer ikke ut reklame engang). Det finnes grunner til at enkelte ikke ønsker å ha navn på postkassen. Den er merket med husnummer, og står i en rekke med postbokser med adresse med samme husnummer og undernummer a-b-c-d-e-f-g. Jeg lurer på om de har hjemmel til å nekte å utlevere post til den postkassen som tilhører min bostedsadresse uten at jeg har meldt flytting derfra. Spesielt når det åpenbart er løgn når de klistrer på en returlapp om at jeg har flyttet derfra, og at ettersendingsperioden er utløpt.

Svar med sitat